Torsdag 13 oktober 2011.

Jaha, nu är det dags igen. Hostig, snorig och har extremt ont i huvudet. Klart man ska bli sjuk nu lagom till man har lov igen. Som tur är sa jag nej till praktiken och ska istället bara ta det lugnt och umgås med vännerna när man ändå är hemma en längre tid.
Dagens bravader har inte varit något att hänga i julgranen kan jag lova! Morgonen bjöd på ångerst då jag verkligen inte ville resa mig ur sängen, men det gjorde jag såklart ändå. Gjorde mig i ordning lite slarvig och kastade mig iväg mot skolan på röda faran. Hällde i mig en kopp kaffe på frukosten och gick sen vidare till T-huset där vi skulle möta våran mentor. Men tur i oturen! Det visade sig att han var hemma för vård av barn och skulle inte komma på hela dagen. En annan lärare meddelade oss att vi skulle gå upp till Maskinhallen och förbereda oss då vi skulle spela paintball ute i skogen hela förmiddagen. Så jag och Ellinor började gå bort mot Maskinhallen, men så ringde min klasskamrat Jimi och sa att det inte blev någon Paintball för Maggan (våran andra mentor) ville inte åka ut i skogen själv med oss, ifall något skulle hända. Plus att hon aldrig har spelat innan så hon visste inte riktigt vilka regler det var som gällde och så. Vi flyttade istället fram paintballen till nästa vecka istället, få hoppas att det blev av då!
Så vi gick tillbaka till T-huset och jobbade lite med UF-företagen. Vi var dock bara tre stycken på lektion och ingen lärare, så istället för att jobba kollade vi på ''Hur många lingon finns det i världen'' och grät lite till den. Eller rättare sagt, grät MYCKET!
På eftermiddagen hade vi ingen lärare heller, så jag cyklade hemåt och slumrade till ett par timmar. Och sen så mötte jag Jessica när hon hade slutat och då var det matdags! Dock ingenting gott så är ganska hungrig nu.... :)
Kvällen har vi spenderat i bastun och nu sitter vi här vid varsin dator och är osociala och sociala på samma gång.
Känner att detta inlägget blev rätt långt, men dagen har ju varit händelserik ;) eller..... så är det bara jag som inte har någonting att göra. Måste ju göda bloggen lite ibland! Nu är den nog mätt! Och nu ska jag stänga av datorn och lägga mig.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: