händelserik dag, hujedamej!

Kom precis hem till Markaryd efter en minst sagt händelserik resa hem. Först och främst så var bussen 13 minuter försenad till Storgatan i Ryssby där jag skulle gå på. Sen så var det en älg som stog mitt på vägen ute på 25;an mellan Ryssby och Ljungby. Tog ca 5 minuter innan en gammal gubbe fick den att flytta på sig. Det betyder att jag var 18 minuter försenad och hann inte med bussen från Ljungby till Markaryd. Men eftersom att vi var 19 stycken som skulle vidare neråt så körde samma busschafför vidare mot Markaryd eftersom att det trots allt inte var vi som hade orsakat förseningen. Meeeeen problemen slutar inte här.. Utanför Hamneda kör bussen av vägen och krockar med en skylt, så där blir vi stående, 19 personer mitt ute i ingenstans utan teckning på mobilerna eller någonting. De flesta av oss hade iPhone också och det förklarar ju den dåliga teckningen, haha!
Efter många om och men kom en extrabuss som skulle köra oss vidare, visade sig dock bara att den enbart tog oss in till Traryd där vi fick byta buss IGEN. Hoppades på Gud och Jesus att det skulle vara den sista bussen jag satt på idag. Och som tur är så var det de! Direkt när vi kom till stationen i Markaryd så var jag glad att jag fortfarande levde, började gå hemåt med musik i öronen då jag helt plötsligt mötte min syster som istället skulle dra med mig till konsum för att köpa lite gotte till ikväll då vi bestämt oss för att ha lite torsdagsmys. Långt kom vi då inte, out of nowhere stannar några civilpoliser oss och börjar ställa en massa konstiga frågor om drogor osv. Vi fattar först ingenting och då förklarar dom för oss att det är inte oss dom pekar ut, utan domn har tydligen fått ett tips om några ungdomar som knarkar i byn och ville bara se om vi visste något. 
Efter en stund insåg dom att vi frös, vilket dom själva också gjorde, därför lät dom oss gå. Så nu är vi äntligen hemma, och jag försöker nu göra mig varm genom att ha burrat in mig i mitt stora sköna duntäcke. Fasen vad skönt det är att vara hemma! :) En dag extra till och med. Wiho


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: