Tisdag.

21.28 är klockan och jag skulle kunna göra vad som helst för att få krypa ner i sängen och känna den härliga värmen från täcket. Men... Jag är inte det minsta trött, därför skulle det vara väldigt onödigt. Plus att jag har hundra läxor som jag borde göra, men orkar inte.
Har ännu en gång blivit besviken på fritidsledarna här på skolan, då dom säger att det är städkontroll på tisdagar men dom kommer aldrig. Därför städar alla elever som vettvillingar i hopp om att få godkänt på den så kallade kontrollen helt i onödan. Det enda som behövde göras i mitt och Jessicas rum var dammsugning och lägga böckerna i fina högar på vårt gemensamma skrivbord som vi dock bara använder som en så kallad bokhylla.
Jag tycker själv att jag är en ganska ordningssam människa, därför är det skönt att Jessica också är det, vi kommer bra överrens helt enkelt. :)
Nu ska jag göra lite vettiga saker istället för att sitta här och drömma mig bort, kanske borde läsa lite i jaktboken och förbereda mig på provet som vi kommer ha om ca tre veckor då Ove (min lärare på jaktexamen) kommer tillbaka från älgjaktsveckan. Ser fram emot att få visa mina kunskaper på papper istället för att behöva stycka eller flå ett råddjur inför alla andra i gruppen. Blod är verkligen inte min grej, och att behöva skära upp ett stackars råddjur gillar jag inte heller. Jag gillar att sitta med en penna i handen och ett papper med frågor av dess olika slag och bara skriva och visa vad jag kan :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: