Självstudier och hemresa!

Sitter i rummet med kläder, väskor och böcker i en salig röra! Idag blir det hemfärd eftersom att vi enbart har två lektioner. Har haft matte redan och i eftermiddag har vi idrott. Dock ska jag inte vara med pga min förkylning och allergi. Därför sätter jag mig på bussen och beger mig hemåt. :)
Ska bli grymt skönt att komma hem om jag ska vara riktigt ärlig. Denna veckan har varit både upp och ner, känner att ingenting är detsamma som det brukar vara. Är deprimerad över att treorna slutar om fyra veckor.. Kommer sakna dom allihopa!! 
Nu ska jag försöka packa ner det nödvändigaste som jag ska klara mig på över helgen, tur att man har lämnat lite kläder och smink hemma så att man slipper asa med allt det också. Sparar lite energi där ;)
Klockan 12.35 tar jag och Micke bussen mot Strömsnäsbruk och Markaryd och imorgon blir det Mellbystrand med familjen för att fira min älskade lillebror som fyllde 6 år i tisdags. Grattis i efterskott till mitt lilla hjärtegull ♥

Kom på att jag knappt har bloggat denna veckan, vilket är lite dålig stil utav mig eftersom att jag lovade mig själv och mina få läsare att det åtminstonne skulle komma upp någon uppdatering varje dag. Dock blev det inte som jag lovade eftersom att jag har haft så mycket att göra denna veckan. Men därför tänkte jag sammanställa och förkorta hur dessa dagarna har varit sen jag kom till ryssby igen! :)

Jo, i måndags var vi nere i Ryssbys simhall och provade på att välta med en forskajak. (Varför? Jo det kommer jag till senare) I Tisdags hade vi vanliga lektioner och på kvällen skrev jag matteprov. Igår hade vi en dag med bara praktiska lektioner. Vilket började klockan 08.15 med fyrhjuling till 11.30 sen åkte vi till Växjö och klättrade inför säkringskortet som vi ska ta om två veckor. Där var vi till 15.00 och sen åkte vi hem till Ryssby igen för att käka. Klockan 16.15 begav vi oss mot Värnamo för att paddla forskajak i en riktig fors! Just därför var vi nere i simhallen och provade välta med dom i måndags för att lära oss hur man tar sig upp ur vattnet och ut ur kajaken :)
Dock kunde inte jag vara med eftersom att jag är jättesjuk! Min förkylning verkar inte vilja släppa riktigt ännu. Hoppas på att bli bättre snart, taggar ju studentveckan till tusen!!

Postat av: Emma

Jadå det är bra :)

2011-05-12 @ 19:35:05
URL: http://emmahss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: